4 November

Det är natt och jag har något jag måste häva ur mig.

Jag finns här för dig och när du talar hör jag endast dig. Jag behöver inte förstå dig för att stötta dig, jag behöver inte all fakta för att ge dig trygghet. Jag tänker inte döma dig, jag tänker inte ändra dig. Jag tänker bara lyssna på dig och visa dig, hur mycket jag har att ge dig. Samtidigt hoppas jag, av hela mitt hjärta, att när vinden blåser åt andra hållet och rollerna är ombytta, så ger du mig samma sak. Jag kräver det inte, jag begär det inte men jag hoppas på det. Det betyder nämligen att du är lika mycket vän som jag och att vi har tur som har varandra.

Skulle du däremot lämna mig i sticket när det är jag som inte kan stå upp, då kan du dra åt helvete kära vän.

Nattens ord: Man ger, man tar och sedan, förhoppningsvis, så delar man.  / A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0